TRÆF 2025

Gotlændertræffet holdes den 11. og 12. oktober på Jordbrugets UddannelsesCenter, som er en erhvervsskole, der udbyder uddannelser og kurser indenfor hele det grønne område, bl.a. landmand, gartner, anlægsgartner, skov- og naturtekniker, dyrepasser og blomsterbinder. Se https://ju.dk.

Jordbrugets UddannelsesCenter Århus
Damgårds Allé 5, 8330 Beder.

 

TILMELDING SENEST DEN 13. SEPTEMBER!

Tilmelding til Træf foregår ved at udfylde tilmeldingsskemaet her:
Elektronisk tilmeldingsskema.

Tilmelding af dyr til bedømmelser og evt. auktion: Brug også tilmeldingsskemaet. (Antal kan justeres indtil 25/9).
Læs mere om deltagelse med dyr nederst på siden.

PROGRAM FOR TRÆF

Fredag den 10. oktober
Kl. 19.00 - 20.00 Indsyning af dyr. Værelse kan reserveres og benyttes fra fredag aften.
Kl. 20.00 - Aftensmad og hyggeligt samvær.


Lørdag den 11. oktober
Kl. 07.30 - 08.30 Morgenmad for overnattende deltagere.
Kl. 08.30 - 09.30 Indsyning af dyr og deltagere.
Kl. 10.00 - 11.30 Eksteriørbedømmelse af vædderlam.
Kl. 11.30 - 12.00 Aflevering af skind til skindbedømmelse, indkvartering.
Kl. 12.00 - 13.00 Frokost.
Kl. 13.00 - 14.30 Pelsbedømmelse af vædderlam.
Kl. 15.00 - 18.00 Generalforsamling, kaffe og kage.

Forslag til dagsorden sendes til Anne Hjelm på birkemosehus@mail.dk senest 28. september.
Kl. 18.00 - 18.30 Pause.
Kl. 18.30 - Middag, præmiering og festlige indslag.


Søndag den 12. oktober
Kl. 08.00 - 09.00 Morgenmad for overnattende deltagere.
Kl. 09.15 - 10.45 Gennemgang af bedømte skind.
Kl. 11.00 - 12.00 Vædderauktion.
Kl. 12.00 - 13.00 Frokost, oprydning og hjemrejse.

 

Der vil være mulighed for at købe T-shirts, bæreposer og labels med Gotlænderforeningens logo.
Herudover udleves de tre orienteringsbrochurer og blodguiden gratis.

 

Husk:

  • Rene sko/futter til indendørs brug - staldfodtøj ingen adgang!
  • Sengelinned og håndklæde, hvis du ikke har bestilt linnedpakke ved overnatning.

 

Spørgsmål vedr. Træf kan ske til:
Jens Bonderup Kjeldsen på mail 
jbkjeldsen@gmail.com & tlf. 40 55 24 24
og Søren Hansen på mail 
kontoret@gotlam.dk & tlf. 20 29 71 58.

DELTAGELSE MED DYR PÅ TRÆF

Tilmelding af dyr til indsyning: Brug Elektronisk tilmeldingsskema senest den 25. september.
Medbringes dyr, der ikke skal deltage i bedømmelser og auktion, skal de også indsynes fredag eller lørdag.

Man kan medbringe 3 gratis vædderlam til bedømmelserne, derefter koster deltagelse 100 kr. inkl. moms/pr. dyr.
Gimmere og voksne væddere samt dyr, der kun er opstaldet under Træf, koster 50 kr. inkl. moms/pr. dyr.

Se Tjekliste for deltagere med dyr på Træf .

Ved flytning af dyr til Træf bruges CHR-nr.: 126950.

Husk at sende kopi af stamtavler og Landsbedømmelsespapirer til kontoret@gotlam.dk senest den 25. september.

Vædderlam på Træf skal være:

  • Bedømt på Landsbedømmelse med mindst 4 i Helhed - eller:
  • Bedømt på Landsbedømmelse med mindst 3 i Helhed + mindst 4 i Lock/kvalitet + mindst 4 i Pelshår/silkighed.
  • Klippet hurtigst muligt efter Landsbedømmelse
  • Vædderlam sælges med startbud på 3.500 kr.

Gimmerlam på auktion skal være:

  • Gårdmønstret med mindst 4 i helhed
  • Gimmere sælges min. to sammen med startbud på 2.500 kr./stk.

 

Voksne væddere på auktion skal være:

  • Bedømt på et tidligere Træf
  • Voksne væddere sælges med startbud på 2.500.

Alle er velkommen til at overvære bedømmelser og auktion, samt byde på auktionen.

Bemærk at budprisen tillægges moms, hvis sælger er momsregistreret. Der er intet salær.