TRÆF 2023

Gotlændertræffet holdes den 7. og 8. oktober på Jordbrugets UddannelsesCenter, som er en erhvervsskole, der udbyder uddannelser og kurser indenfor hele det grønne område. Skolen har ca. 100 medarbejder og uddanner landmænd, gartnere, anlægsgartnere, skov- og naturteknikere, dyrepassere og blomsterbindere fra tre afdelinger i og omkring Aarhus.
Se deres hjemmeside 
https://ju.dk

Jordbrugets UddannelsesCenter Århus
Damgårds Allé 5, 8330 Beder
Tlf. 87 47 57 00

BEDØMMELSER OG AUKTION

Bedømmelser lørdag den 7. oktober:

Kl. 10-11:30 er der eksteriørbedømmelse af vædderlam.
Kl. 13-14:30 er der pelsbedømmelse af vædderlam.

Der er gratis kaffe/the lørdag formiddag i hallen.

Auktion søndag den 8. oktober kl. 11-12:

Alle er velkommen til at overvære bedømmelser og auktion, samt at byde på væddere og gimmere på auktionen.

Se Vædderkataloget med links til stamtavler!

Læs mere om Vædder- og gimmerauktion 2023.

TILMELDING AF PERSONER

Tilmelding til Træf foregår ved at udfylde Tilmeldingsskema og sende det til kontoret@gotlam.dk samt indbetale beløbet på konto nr. 0541-299782 eller MobilePay 23791. Dyr, som skal indsynes fredag aften, skal skrives på tilmeldingsskemaet.

Husk at tilmelde dig senest tirsdag den 26. september.

Tilmelding er kun nødvendig, hvis man overnatter og/eller deltager i måltider.

Ved overnatning: MEDBRING SENGELINNED - der er håndklæder på værelset.
Linned-pakke kan tilkøbes for 100 kr. Se tilmeldingsskemaet.

Man kan overvære bedømmelser, deltage i generalforsamling, foredrag og overvære/deltage i vædderauktion uden tilmelding.

Forslag til dagsorden sendes til Anne på birkemosehus@mail.dk senest lørdag den 23. september.

Adgang forbudt med beskidte sko indendøre, så husk et par rene sko eller futter!

Spørgsmål vedr. Træf: Ole Brandt på mail 98336026@mail.dk eller tlf. 30 28 60 26.

DELTAGERE MED DYR

Deltagelse i bedømmelser og/eller auktion koster 100 kr. incl. moms pr. dyr.

Ved flytning af dyr bruges CHR 126950.
Læs vejledning om flytning af dyr til og fra Træf: Brug af flyttedokumenter og registrering i Webdyr.

Se Tjekliste for deltagere i Træf - Du behøver ikke selv have halm med!

Læs mere om Eksteriør- og pelsbedømmelse 2023.

Dyr, som skal indsynes fredag aften, skal skrives på tilmeldingsskemaet af hensyn til booking af dyrlæge. 
Tilmeldingsfristen for dyr var den 15. september.

Alle dyr skal indsynes! Dette gælder både væddere, som skal deltage i bedømmelse, gimmere og væddere til auktionen, samt dyr der kun er opstaldet under Træffet.

PROGRAM

Fredag den 6. oktober

Kl. 19.00 - 20.00      Indsyning af dyr og deltagere.

Kl. 20.00 -                Hyggeligt samvær.

Lørdag den 7. oktober

Kl. 08.00 - 09.00      Morgenmad.

Kl. 08.30 - 09.30      Indsyning af dyr og deltagere.                  

Kl. 10.00 - 11.30      Eksteriørbedømmelse af vædderlam.

Kl. 11.30 - 12.00      Aflevering af skind til skindbedømmelse, indkvartering.

Kl. 12.00 - 13.00      Frokost.

Kl. 13.00 - 14.30      Pelsbedømmelse af vædderlam.

Kl. 15.00 - 18.00      Generalforsamling, kaffe og kage.

Kl. 18.00 - 19.00      Pause.

Kl. 19.00 -                Middag, præmiering og festlige indslag.

Søndag den 8. oktober

Kl. 08.00 - 09.00       Morgenmad. 

Kl. 09.15 - 10.45       Gennemgang af bedømte skind.

Kl. 11.00 - 12.00       Vædderauktion.

Kl. 12.00 - 13.00       Frokost og hjemrejse.

Der vil være mulighed for at købe T-shirts, bæreposer med foreningens logo samt labels.
Herudover udleveres de tre orienteringsbrochurer og ”blodguiden” gratis.

Adgang forbudt med beskidte sko indendøre, så husk et par rene sko eller futter!